sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Villa Sigrid

Yläasteella hurahdin nukkekoteihin ja halusin oman pienen unelmakotini. Halusin talon, jossa on monta huonetta, mm. tilaa käsityöhuoneelle sekä omalle kaupalle ja kahvilalle. Sitten tietenkin nämä perushuoneet; keittiö, ruokasali, makuuhuone, lastenhuone, olohuone, kylpyhuone (sauna) sekä eteinen.
Tilasin itselleni suuren nukkekodin ja  rupesin suunnittelemaan sisustusta ja minkälainen perhe sinne muuttaisi. Kävimme kyselemässä tapettiliikkeistä tapettikirjoja ja kirjoista sitten valitsin mieleiseni tapetit taloon. Olen saanut tapetoitua osan talosta ja huonekaluja olen saanut lahjaksi sukulaisilta ja kirpputoreja olen myös käynyt läpi nukkekotitavaroiden toivossa. Ruokia ja herkkuja olen tehnyt massoista ja niitä on myös kertynyt jonkun verran.
Nimen keksiminen oli todella hankalaa, koska halusin sen merkkaavan minulle jotain, enkä halunnut nimetä taloa jonkun turhan asian mukaan. Päädyin nimeen Villa Sigrid vähän aikaa sitten vasta, se vain tupsahti mieleeni ja olin vain, että tuo on se minkä haluan nimeksi. No miksi Villa Sigrid? Villan tiesin haluavani jo aikoja sitten talon nimeen, mutta Sigrid on äitini isoisän äidin nimi ja pidän tästä nimestä paljon, koska se on omasta suvustani ja hieman vanhanaikainen. 
Olen myös ajatellut oman nimen muutosta jo kauan ja haluaisin kyseisin nimen toiseksi nimekseni, olen myös melko varma, että tulen muuttamaan toisen nimeni tuohon. 
Nyt ajattelin esitellä pienen kotini teille, joten tervetuloa!


Alakerta on erillinen osa talossa ja sinne on tulossa pieni kauppa sekä kahvila. 

Taloon ei ole vielä asennettu rappusia keskikäytäville, koska ensin on tapetointiurakat. Joten siksi keskikäytävillä on kolot keskellä lattiaa. Talossa on 6 huonetta + 3 käytävätilaa + erillinen lisäosa alakerta sekä kattohuone, johon tulee lastenhuone sekä käsityöhuone. (Huom. Talo on vielä kesken, joten huoneet ovat vielä tyhjiä sekä kunnostamattomia)

KEITTIÖ





OLOHUONE

VIERASHUONE/TYÖHUONE


MAKUUHUONE

KYLPYHUONE


KÄYTÄVÄ 2.KERROKSESSA

KATTOHUONEISTO: LASTENHUONE

KÄSITYÖHUONE

Mitäs mieltä olette? Onko kenelläkään muulla tämmöistä harrastusta? :) 

1 kommentti:

  1. vau jopas on nukkekoti :D pari vuotta sitten itekkin innostuin tylsistyneenä mökillä uudistamaan nukkekotia, maalasin sen ja ostin uusia juttuja ulkomailtakin, mutta nyt on kyllä jäänyt ihan kokonaan

    VastaaPoista

Lukijat